Codi: UN00206
Autor: SAÉZ, ALBERT
Col·lecció: UNITAT
Premi: JOAN FUSTER D'ASSAIG
Pàgines: 254
Dimensions: 16x24 cm
Data de publicació: 09/03/2015
ISBN: 978-84-7502-966-5
El periodisme després de Twitter és una reflexió sobre l'impacte de les xarxes socials i els dispositius mòbils en la gestió de la informació. L'obra parteix de la hipòtesi que el periodisme és una realitat històrica i, com a tal, podria desaparèixer. A partir d'aquí s'analitzen els canvis en el context cultural, econòmic i polític que afavoririen l'extinció del periodisme, a més dels nous hàbits de consum informatiu dels ciutadans. La conclusió apunta a la possibilitat que el nou lloc del periodisme sigui el que tenia inicialment: un espai de conversa entre els membres d'una comunitat social. Per esdevenir-ho, hauria de desprendre's d'algunes adherències pròpies de la seva organització a través dels mitjans de comunicació de massa i reprendre el seu vincle amb el públic i la seva essència narrativa.
La crítica diu:
La Vanguardia. Aquí
El Punt Avui. Aquí
El Confidencial. Aquí
El dia. Aquí
Blog de Joan Garí a El País. Aquí